Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Futamhatodikként ért célba Nádházy Evelin 2019-03-01 16:39:14 A Gödöllői EAC sprintere 54 másodpercen belüli futással rukkolt elő élete első fedettpályás Európa-bajnokságán
Atlétikai ifi Eb: 11. lett Mihály Ádám 2018-07-08 19:09:47 A 470 centiméteres kezdő magasságot elsőre ugrotta át a Gödöllői EAC rúdugrója, a 485 centi azonban már kifogott rajta
Gémesi Csanád Európa-bajnok! 2018-06-21 19:50:56 A Gödöllői EAC kardvívója a magyar csapat tagjaként érte el pályafutása legnagyobb sikerét az újvidéki kontinensviadalon